Wednesday, March 31, 2010



Salam....

Hye semua..korang sihat..??

Herm...dah berapa hari aku tak update blog nie kan...

ok..harinie aku nak citer sikit pasal kehidupan aku semenjak bergelar cikgu praktikal nie..

Korang tau pukul berapa aku kena bangun tiap2 pagi??ha..sebelum subuh tau aku bangun...pukul 5.45 tu dah mula bangun mandi..alahai...mula2 tu sangatlah liat...sampai ada skali tu, aku rasa macam nak demam lak...

Nak cakap skolah jauh dari umah....xla jauh pon..kalo aku jln kaki pon dalam 15 minit..inikan pula g ngan keta kan...

Disebabkan aku menumpang jer keta..so, aku kena la ikut jer...akak yang aku tumpang nie a.k.a tuan umah aku. akak nie selalu kuar awal..kul 6.30 camtu dah kuar..satu, sebab nak elakkan dari jam. n satu lagi, die cakap die banyak keja kat skolah..so, memang kene datang awal la...tapi lama2 tu kire dah macam biasa la...

Kat skolah, kitorang (cikgu2 praktikal nie) melepak ditempatkan kat bilik kaunseling..korang jangan salah paham tau..aku bukan memberi khidmat kaunseling mahupon yang menerima khidmat kaunseling..aku menumpang jer kat situ..memandangkan keadaan bilik guru yang sangatlah crowded..so, kitorang pon berbaik2 ngan kaunselor skolah tu..dapatla satu bilik khas tuk kitorang..hehehe...(^_____^)

Rutin kat skolah.....herm...pagi2 mesti g toilet..aku pon taktau nape..mesti kene g..aku rasa, dak2 kelas kat depan toilet tu mesti dah cam aku dah..."cikgu nie tiap2 pagi mesti g toilet...." hehehe..

Pastu, g pejabat punch card..and..perkara yang sangat wajib tuk seorang cikgu..lagi2 cikgu praktikal macam aku nie adalah relief class.....hari2 mesti ade punyer...borink...baru aku tau perasaan cikgu2 aku dulu bile dapat kelas ganti...nak2 pulak, time exam..lahai...jadilah penunggu setia...sambil wat muka ala2 garang, round la sekeliling kelas tu..tengok tingkap, tengok dinding, tengok luar..sampai la cukup masa...betapa mengantuknyer time tU...(@___@!)

Dah dapat relief card tu...attend assembly lak...ari2 ade assembly...paling tak best kalo perhimpunan rasmi la...mesti berjam2...dulu masa aku jadi students,,,suke la...tp, bile dah jadi cikgu nie, asyik tengok jam jer la..dah la time maths aku...penat aku mengarang rancangan ngajar semalaman...dah burn...

Selesai assembly, tgk jadual lak..kalo ade kelas, g kelas..kalo xder kelas or relief, g bilik kaunseling...wat ape yg patut..kalo lapar, g kantin...

Ha.....part nie la yang aku rasa sangat betuah jadi cikgu nie..makan sangat2 lah murah....nasi goreng pattaya rm2.50 jer....air ape2 pon semua singgit jer..sedap lak tu..kalo buah, slalu kat puduraya tu sampai rm2..tp kat sini 30sen jer..memang jimat sangat lah..

Balik...balik ari2 pukul 1.10...tp macam biasa la..xder nye nak balik sharp 1.10 tu...ade jer keje nak kena settlekan...tiap2 ari jumaat lak kene antar buku rancangan ngajar..pengetua nak semak..setakat hari nie, xder la pulak aku tak hantar laporan aku tu(^___~)

Balik jer umah..aku pengsan terus..petang tu baru la mulakan hari semula..wat rancangan ngajar untuk esoknyer, tanda buku latihan pelajar, prepare bahan bantu ngajar, wat notes n study....ha..study tu wajib..kalo tak..terkapai2 la aku bile dak2 tu tanya soklan yang bukan2..hehehe..

so, life aku macam nie la ari2...

aku suke...(^______^)

No comments:

.:k.a.w.a.n:.