Friday, March 19, 2010

kau mUzik di atikU...hehehehe



Salam...

Waa..bukan maen lagi tajuk entry aku kali nie kan..sajer jer..bukan nak citer pasal buah ati ker..nak citer pasal Cik nana a.k.a mak ude fira..

Hehehe..kalo korang baca blog nana..mesti korang gelakkan aku kan...nana..nana...my best rumate i ever have..BETUL...tak TIPU....siap wat entry khas untuk aku tu..hehehe

korang tau ke sape nana nie..

Alaaaa..kalo korang follow blog aku nie..mesti korang tau sape nana nie..

ok la..pada yang masih blur..bia aku citer kat sini k..nanti2 senang2 korang review la balik entry2 aku yang lepas..or korang singgah jer kat blog nana nie..

Zurliana Zainuddin nie sebenarnya coursemate aku dari sem satu lagi..kitorang mula kenal pon sebab sama2 jadi exco Blok Kolej Harun Aminurrashid (KHAR) masa sem 1 dulu. pastu, kitorang jugak sePERKASA...alaa..team kawat kaki..satu platun..so, dari situ la kitorang kenal2..tp tak close mane pon..

Aku close dengan dila and ad..nana lak close dengan mimah and misah..nak dijadikan citer, masa sem 4, kitorang nie takot kene kick dari kolej, and kebetulan aku,nana, dila and ad je yang stay dalam kolej lagi..so. dari kene kick, kitorang decided nak apply jer Bahtera Terrace (sebelah kolej nie jer)..

Aku yang the very open minded nie tak kisah sangat sape rumate aku..so, kitorang sepakat, dila rumate ngan ad..and aku rumate ngan nana..kitorang mintak satu umah..

And, masa sem 5, kitorang pon dapatla duduk serumah...and seperti yang kitorang mintak, dila dapat sebilik dengan ad, sementara aku lak sebilik ngan nana...

Alaaaa..takder susah mane pon sebilik ngan nana nie..makan minum aku terjaga jer..hehehe..tak sangka aku and nana leh get along sama2...sampaila sem7...sonok..nana la rumate paling lama aku penah stay..diela penyelamat aku tatkala lipas sesat di bilik kami ataupon di toilet, ataupon di dapur..hehehe...sonok la...kalo tengah2 malam lapar..on jer nak makan kat mane..kalo rasa nak makan special2 seket..on jer..terus g beli bahan n masak..kalo rasa malas..makan jer megi sesame..hehehe..sambil tengok citer..

Bile tension..nyanyi kuat2..siap berduet lagi..hahaha...mintak maaf la jiran tetangga ek..kitorang memang macam nie..nak tak nak..korang kena terima gak.. bile boring2 time wiken..on jer..g cari tiket, turun kl..lahai...betapa beznyer dapat rumate macam nana nie..

Kitorang pernah bela ikan gapi...nama die CEBOL..tp jodah kitorang dengan die tak panjang..kitorang dah jaga die sebaik mungkin,,tp nak wat macam mane..Allah lebih sayangkan die..hermmm..rindu lak cebol..

Na..u rindu cebol tak..

ok...back to da entry..even kitorang nie rumate..kelas pon sama..jadual pon 99% la sama..tp kat kelas, kitorang jarang2 sangat nak duduk sekali..hehehe..kawan2 kitorang pon laen..tu la yang wat friendship kitorang nie special..yela..xder la boring jer n kitorang pon xder la berkepit dua je kan..bile balik umah..ade la mende yang itorang bole bualkan...so, takde la boring..tul tak??

korang mesti kagum kan..hehehe..datang kelas sekali, balik sekali..tp dalam kelas duduk laen2..asignment pon group laen2..hehehe..tp kitorang suke and selesa macam tu..bile time stadi week jer kitorang sepakat..and as the result, kitorang penah la dapat dekan sekali..ok la kan...membanggakan la..dapat gak dekan kan..(alaa..tau la korang dah berkali2 dapat dekan nie)..

Bila praktikal..kitorang partner laen2...alaaa..asyik ngan nana jer..kang terpaut dengan Zakkie (adik nana)..macam mane???(@_@!)..hehehe

Tapi...bile praktikal nie..life aku berubah sangat..tak macam kat Bahtera terrace dulu..huhuhu...tersentap kejap..wat kan aku miss sangat life aku kat tanjung Malim tu...Lama betul aku tak jumpa nana..banyak story yang kitorang nak share..so, lepas plan bagai..ahad lepas kitorang dapat gak jumpa..even kejap jer..nana siap blanje aku tau..bukan senang nak dapat nana blanje nie..hehehe....

ok lah korang..macam banyak sangat dah aku puji nana nie..kang pengsan lak nana depan lappy tu..sebab senyum tak henti2..hahaha...

ok..ape pon..moral of da story..do appreaciate wat u already have...dengan erti kata laen...bersyukurlah dengan apa yg anda ada...(^_~)



1 comment:

nun alif nun alif said...

ummi!!! i'm crying.... thanks for being my best roomate!! i will not forget our sharing moment!! g mkn laksa kat kg gumut,, g kalumpang naik motor, g pasar malam sbb nak cari putu mayam, kite main badminton ptg2,, main dam ular (u terpaksa lyn na kan) kite tanam pokok depan umah.. mkn maggie berjemaah... masak same2,, byk sgt nk list!!! rindu nye life kt upsi!!!!!

.:k.a.w.a.n:.