Wednesday, January 13, 2010

ayah masuk hOsp...

Salam...

ok, nie 1st sory aku ek..

Untuk pengetahuan korang2 semua, selama 21 tahun aku membesar kan..(betul tak perkataan membesar tu ek..hehehe..kalo salah abaikan je la ek..)

ok, sambung balik..
untuk pengetahuan korang, sepanjang 21 tahun aku membesar, aku xpenah tgk ayah jatuh sakit mendadak macam nie skali..tp masa aku balik cuti aritu, ayah baru baik dari demam campak..

ha..pelik la tu kan...orang selalu cakap budak2 yang selalu kena demam campak nie kan..tp nie lain..ayah aku lak kena..

so, rentetan dari demam campak tu..mula2 ingatkan dah baik..tetiba tangan n kaki ayah membengkak..teruk gak..then badan ayah lak jadi kerupin2 macam kelumumur tu..
g hosp ingatkan nak chek jer..sekali terus kena tahan wad..ptg tu jugak dorang masukkan air..

huhuhu....sian aku tgk..masuk air..sian ayah..
so, kitorang pon bergilir la jaga ayah..

doktor suma pelik..sampai ke pakar kulit la wat research..nape kulit ayah jadi sebegitu sekali..kitorang nie lagi2 la pelik..
suma anak2 ayah n cucu2 ayah balik..bez sangat..kumpul ramai2..
macam raya lak..hehehe

ok,back to da topic..

ayah kena tahan wad seminggu..makan pon kena pantang dah sekarang..
mula2 dorang suspect tersalah ubat..means klinik kesihatan salah bagi ubt..kononnya ayah kena gout..tp yang sebenarnya tak pon..so, pihak hosp suh ayah stop amik ubat tu...

after a week..ayah makin baik..makan pon berselere jer..
blik umah..sedara2 banyak suruh g berubat kampung..
so, kitorang try berubat kampung...

rupanya...kerupin2 tu jadi kesan daripada campak yang lom betul2 ilang..dorang panggil campak karam ke karam campak ntah..macam tu la lebey kurang..

ape pon..lepas berubat kampung tu..kulit ayah makin ok..yang penting,ayah memang kena jaga makan sekarang...sian ayah...main dishes ikan gelama jer...

xper ayah..nnt ayah dah sihat betul2, kita g makan chicken chop kt dusun bay ek..
hehehe

No comments:

.:k.a.w.a.n:.

There was an error in this gadget