Sunday, April 12, 2009

exam.....suke???

salam....

morning...herm,setiap org tu of coz penah mengalami pengalaman hadapi exam kan..tak kire la kuiz kecil2 ataupon exam yang beso2 cam SPM or final kt U ni...so, bile time2 dekat nak exam nie,pe perasaan korang..dakah korang nie jenis yang memang excited kalo musim2 exam nie..yela..dah setengah thun,or satu sem prepare tuk exam..ha,time nie la nk muntahkan balik ape yang dah di studykan...hehehe..aku memg kagum la kalo ader yang jenis macam nie..

ataupon,bile datang je musim exam,mula la korang kecut perut..gelabah, rasa nak demam pon time tu la..macam2 la...huhuhu..

aku??ha..ak of coz la ader neves tu..even kalo aku dah prepare tu..aku tetap ade sdikit neves tu..untill aku dah ngadap paper tu..neves aku tu ilang la sket2..waaaa...aku baru realize, masuk tahun nie,genap 15 tahun aku dok ngadap exam...giler kentang....kagum aku ngan diri aku...hehehe..15 tahun nie..macam2 dah aku rasa...penah rasa nak demam, penah rasa sedikit excited (time laz paper la)..kecut perut of coz...perut mulas pon penah...hehehe..n sepanjang 15 tahun nie aku tak penah ader tip2 hadapi exam..aku stadi cam aku stadi skang la..dulu2 masa kat umah,aku stadi depan tV..hahaha..memg xbole tinggal la tV nie..bayangkan,semua iklan aku leh hafal time tu..skang nie pulak, bile xder tV,aku beralih pulak dekat radio..kire ok sket la kan.aku juz mendengar jer banding kalo tV,of coz aku kene tengok kan..skang nie,kalo xder radio,for sure aku tak leh concerntratenyer...

sem nie,nak jadi citer tak ade study week..ha..amik ko..tp sebaik la lecturer2 nie baik ati..so,minggu laz kuliah tu dah takder klas dah..leh la gak jadikan tu study week...yang penting,aku kene ikut jadual yang aku wat dah..kalo aku tak wat jadual nie..alamat tekontang-kanting la aku..atleast bile dah ada jadual nie,aku tau ape yang aku kene stadi aritu and aku dah target,aku kne major ape aritu..tu je la kot cara aku stadi dr dulu smpai skang..n alhamdulillah..

so, gud luck guys..one thing i wanna share wif u, ape cara sekalipon kita guna tuk hadapi exam nie..mksud aku cara study kite,janganlah sampai memudaratkan kesihatan kite..study smart,don't study too hard ya...=)

No comments:

.:k.a.w.a.n:.